Cordelia & nappen

Igår morse tappade Corre ner sin napp i toaletten å det var den sista nappen vi hade. Visserligen var jag i affären senare på kvällen men vi har ju sagt att hon inte ska ha mer napp nu.
Men vilket liv där blev när hon skulle sova!
Vi har pratat å förberett Corre i ett halvår om att vi ska lägga nappen å att Corre skulle ge alla sina nappar till tomten & det har gått rätt bra, Corre har gått med på det å har sett fram emot det.
Sen har det ju varit lite oturligt på sistone för när hon sitter på toaletten å t.ex jäspar så åker nappen ner i toan, å det har hänt åtskilliga gånger de senaste månaderna. Å nu åkte sista nappen.
Hon hade svårt för å somna fastän hon var så trött - nappen är ju en bra sövare. Vi pratade iofs att vi skulle köpa en å ha som reserv om det blir kris nån gång. Men vi får se hur det går ikväll. Hoppas hon kan va utan napp nu!


Bakslag från barnmorskan häromdan! Blev riktigt, riktigt besviken när hon sa att den är väldigt ruckbar fortfarande. Visst, bebisen brukar inte fixera sig förrens i sista stund när man e omföderska, men nu e de faktiskt bara 7 dagar kvar!
Hon sa även att om vattnet skulle gå nu så va jag tvungen att åka in. Just eftersom babyn inte är ett dugg fixerad. Tur den ligger med huvudet neråt iaf, så finns det lite hopp om en snar ankomst!
Men slemproppen har ju inte heller gått ännu så har jag riktigt otur föds ungen inte förrens i december! Vem vet hur mkt jag går över denna gången!
Men men om jag har tur i oturen så åker jag kanske in med ambulans denna gången med pga andnöd. Har känt de senaste dagarna ett tryck mot lungerna emellanåt å känns som jag nästan töms på luft å får svårt att andas.
Å det va ju lixom så det började med Cordelia kan man sä, men med henne höll det i sig så jag verkligen fick kippa efter andan, så allvarligt är det inte denna gången - än.


Idag ska jag iaf göra absolut ingenting...mer än å diska å måla, Jerry får äran att gå ner med ännu mer saker i källaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0