litta som hänt den senaste tiden

Då var det ett tag sen man skrev här då. Bäst å skriva av sig litta.

Dethär med Cordelias användning av napp går mycket bättre än förväntat! Hennes 2:a natt utan napp fråga hon inte ens efter den. & nu har hon i princip lagt både snuttefilt å nassegris. Hon kommer ibland å säger att hon inte behöver dom. Så nu känns min lilla flicka så stor. Det är mkt som hänt under detta året.
* blivit av med blöjan i somras
* blivit av med nappen nu för några veckor sedan
* det är bara vissa dagar hon vilar på dagen
Det är ju nästan lite tur att man ska få en gose bebis nu när Cordelia blivit så stor.

På tal om bebis, så har det inte hänt mkt på den fronten heller tyvärr. bf+11 idag *suck suck*. Slemproppen lossnade i morse dock, den var riktigt äcklig denhär gången! Gul/grön/svart i färgen å konsistens som en manet eller en riktigt förkylnings snor lobba mm..mums.
Jag lever nu på hoppet om att det ska startas igång med riktiga värkar inom ett dygn. Har under flera veckors tid sagt att bebisen säkert inte kommer förren den 1:e december, och just nu lutar det ju faktiskt åt det hållet..Men slemproppen är ju egentligen inte någon bevisning för att förlossningsdelen har startat igång, slemmisen kan lossna flera veckor innan bebisen kommer.

Men jag ringde in till förlossningen iaf nu för ett tag sen å fråga om det var ok att bada i badhuset fastän den släppt & hon sa att det inte var några problem alls =) Så om ingenting hänt till på torsdag så ska jag å Cordelia gå på simningen. Cordelia har hållt sig frisk å vi har inte missat simningen en enda gång denna terminen, så det hade varit en ryslig otur om hon missar de 2 gånger som är kvar.
Jerry får la gå sista gången med henne misstänker jag, för jag tror babyn kommit innan torsdag i nästa vecka.

Annars har det väl egentligen inte hänt jättemkt mer än att jag fick åka in med ambulans förra tisdagen för jag inte kunde andas. Å då tänkte vi ju alla att dom håller mig kvar där inne å ev. sätter igång mig. Men trots att det hände samma sak när jag väntade Cordelia vid ungefär samma tidpunkt så trodde dom inte det berodde på bebisen. Så några timmar senare fick vi åka hem. Det har ju blivit bättre men gör fortfarnade ont vid bröstet när jag andas.

Mamma fylla 50 i lördes å jag å cordelia var där, Jerry mådde inte så bra så han fick en ensam hemma dag å natt. Eftersom dom söp som bara den så sov jag å corre över, vi kunde ju inte få skjuts hem. Men det gick ju bra.

nähe, nu har det minsann kickat in lite värkar, men tyvärr bara förvärkar känner jag. Får se om de eskalerar så småningom *hoppas*

har hittat en sida som typ tradera fast denna inriktar sig på barn och familj mer. www.loppi.se har inte köpt nåt där å inte säljt nåt där heller. Verkar vara rätt ny, inte många saker om man jämför med tradera. Det positiva är att man här kan välja i vilket län man söker produkter i, man kan även leta i hela sverige.

Snön ligger här oxå nu, en vecka idag tror jag, å det skulle bli kallare å mer snö =) En riktig vinter även i år verkar det som, det bästa är ju att den kommit tidigare detta året=)

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0