Måndag igen

Min graviditet - BF Fre 19 nov 2010

* Din graviditet startade Lör 13 feb 2010.
* Din menscykel är ca 28 dagar
* Du blev gravid ungefär Lör 27 feb 2010 (ägglossningen).
* Du är på dag 269 av 280. (96,1%).
* Du är i vecka 39.
* Du har gått 38 fulla veckor och 2 fulla dagar (v38+2).
* Du är i 9:e kalendermånaden.
* Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
* Du är i trimester tre.
* Beräknat förlossningsdatum Fre 19 nov 2010
* Du har 11 dagar kvar till beräknad förlossning.

Helgen har flögit iväg som vanligt.
I fredags när mannen min skulle cykla med Cordelia till dagis ringde telefonen, å vi bara "vem fan ringer nu" klockan va ju 7 på morgonen. Men jodå, det va Jerrys syster som skulle berätta att deras lilla bebis hade anlänt. En liten flicka blev det.
De fick komma hem redan samma dag så på eftermiddagen for vi hem till dem å hälsade på lilla miraklet Leia. Så söt å go å väääldigt liten. Å storasyster Nova är så stolt =)
Kusin Cordelia är nog oxå lite stolt, hon va framme å kolla på bebisen hela tiden å ville så gärna kela å klappa henne, å helst av allt ville hon bära på henne. Å hela helgen har Cordelia tjatat om Leia. "Madde har ingen bebis i magen längre" "Leia har kommit ut" "barn får inte bära henne, bara hålla henne" m.m. m.m.
Å hon har tjatat om lillebror med. (Vi har kallat honom för lillebror till Cordelia för han har inget namn än va vi vet iaf å han e ju lillebror till Maia å Tella). Jerrys kusin va med sin man å deras 2 veckors baby å hälsade på Leia även dom. Å det har hon oxå pratat en del om "lillebror har snopp" "där var två bebisar hos Nova" helt i extas har vår lille tjej varit. Å frågar man henne så längtar hon tills hon oxå får sin lille bebis att "ta hand om".

I lördes va det full rulle. Vi va hemma hela dagen, men inte blev det en lugn stund för det.
Tvättade mellan 07-13, mellan varven diskade jag, till lunch gjorde jag å Cordelia pannkakor, mitt när jag stod å grädda dem kräkte Cordelia ut över hela köksgolvet, så Jerry fick ta henne å duscha av henne. Som tur väl va så stänkte det inte på maten iaf. Men för min del var det bara å släppa det jag höll på med å städa hela köket med moppning å dammsugning å moppning igen, men det behövdes ändå städas i köket så det gjorde inte så mkt.
På eftermiddagen rensade jag mitt så kallade "skrivbord" & gjorde om det till matbord i köket igen, så nu kan vi återigen sitta i köket å äta. & jag har hunnit bygga ihop mitt nya, lilla ikea skrivbord å fått de på plats, så jag har nånstans att ha datorn.
Jag dammsög å moppade golven i hallen å i vårt sovrum oxå. & Jerry har flyttat crosstrainern in till vardagsrummet å han har burit in spjälsängen i vårt sovrum. Jerry bar oxå in våra små byråar vi haft i hallen till vårt sovrum.
Jag renbäddade i spjälsängen å i Cordelias säng å Jerry renbäddade i vår säng.
Jerry lagade middag å när vi ätit det va vi helt slut allihopa.
Men Cordelia var jätteduktig, trots lite besvär med att hon kräktes så sprang hon inte så mkt i vägen för oss, utan vi fick jättemkt gjort fastän hon va hemma.
Cordelia är förresten inte sjuk, det va nog bara som hon hosta, kräket bestod i princip bara av vatten å slem.

Igår (söndag) Va heller ingen slappedag. Jag tvättade några maskiner på morgonen - sängkläder å sånt som blivit när vi renbäddade. Å lite bebiskläder som stod i lådor i vårt vardagsrum. Vid 10.30 - tiden åkte vi till ikea med farmor å paul å jag fick köpt 4 sänglådor
 å 1 stycken leklåda till babyn, inte för att bebisar har så mkt leksaker, men kan vara skönt att ha nånstans att lägga lekfiltar å tiden går så fort, rätt va det är så leker babyn med tuggisar å nallar å sånt. å en golvlampa att ha bakom soffan å lite värmeljus att ha i höst å vintermörkret &

Sen va vi å åt lunch inne på Väla å köpte lite mer gipsbindor att fixa till magen lite till med.

När vi kom hem fylla jag bebisens 2 sänglådor med kläder som är från strl. 62 å uppåt. Men skönt att ha tvättat alla babykläder å ha klart å bara byta ut i byrålådan sen när den växer i de. Å Cordelia fick in 2 sänglådor till sitt rum å det va ju meninen att hon skulle lägga leksaker i dem, men det gick ju lite trögt..hon tycker verkligen inte om att städa hemma.

Men nu ska det målas innan Corre kommer hem å lampan ska upp =)
tjipp å hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0