Tag sen

Jaha, då va det längesen man skrev här då. & det har hänt massor!!
Vi har varit inne en runda till på förlossningen. Allt började förra lördagen den 23/10. Vi va på eftermiddags kalas å efter ett tag börjar jag få värkar. Det är inte en eller två, å nej! de kommer då å då, med några minuters mellanrum, men olika många minuter så det va väl inte regelbundna värkar jag hade. Men det va verkligen såna riktiga håll käften värkar! Trode ju att de va på gång nånting.
Värkarna fortsatte hela kvällen så när vi kom hem ringde jag till förlossningen å prata med dom, å hon fråga mej om jag ville komma in å jag svara "egentligen inte". Så sa hon att om jag ångrade mig så skulle jag bara ringa när jag var på väg.
Jag gick in i duschen å duscha varmt på magen å det hjälpte inte till en början, fick stå där ett bra tag innan det hjälpte. Å när jag kliver ut ur duschen börjar dom direkt igen! *suck*. Jag sov ingenting den natten pga alla värkarna jag hade hela tiden å dagen efter fortsatte dom å kommande natten sov jag inget heller. Men jag gick till UC på måndag ändå, men värkarna fortsatte. På måndag kväll hade de stannat upp men då började jag må riktigt dåligt i stället, mådde illa å frös å va varm om vartannat å smakade ägg i munnen fastän jag inte ätit några ägg. Å jag kände mig snurrig i huvet. + att jag hade inte haft matlust på flera dagar. Så jag kollade om jag hade feber - men icke!!
Tillslut ringde jag förlossningen igen å de sa att det nog va bäst att jag kom in.
Fick ligga med ctg remsa i en halvtimme å det visade inga värkar. Däremot kan ju det snurriga i huvet bero på epilepsin som gärna blir påverkad om man inte sover ordentligt. Så för att jag skulle sova ordentligare natten därpå fick jag en insomningstablett - flunitrazepam, även kallat "flugor" eller som vi i skåne uttalar det "fluor". Cordelia sov ju hemma hos mina föräldrar så det va skönt, men jag hade nog sovit lika bra/dåligt utan insomningstabletten med facit i handen, jag vakna för minsta lilla ändå.
Men jag sjukanmälde mig på UC där på tisdagen så jag fick sova i några timmar på förmiddagen.
Sen dess har jag inte känt mej varken sjuk eller haft några värkar - förrens i morse, då hade jag lite värkar.

Igår var det marknad här i Höganäs City! Riktigt trevligt faktiskt, skönt väder å inget regn - åtminstone inte medans det var marknad.
Jag fyndade en plånbok å ett gäng strumpor. Jerry fyndade en plånbok å Cordelia fyndade en slibb-orm, en ballong, en nalle & en skällande hund.

Idag har jag fått mycket gjort! Har skurit ut en pumpa för förata gången i mitt liv =) rätt lyckad blev den tycker jag. såhär ser den ut tänd:
Jag har även hunnit rosta pumpakärnor - oxå för första gången i mitt liv jag gjort de, å de blev inget annat än goda =)
Nu har mamma varit här med ett lakan som jag ska göra om till en spök dräkt till Cordelia.
Världens sötaste spöke
Nu måste jag äta, min mage håller på att vända sig ut å in av hunger!

tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0