pippi för hela slanten

Va tiden går!
Snart fyller corre år..eller ja, en månad dit men hon ska ha barnkalaset helgen innan hon fyller å det är ju bara pippi som gäller.
Så jag har fyndat fräcka inbjudningskort på tradera med pippi på, pippi kläder har jag oxå fyndat på tradera. Åsså blir det pippi tårta såklart. & igår gjorde jag en MMF (Marshmallowsfondant) att klä tårtan i. & idag har jag testat att skära ut tårtbotten å lägga på MMF:en åsså hallonmattor till hår å karamellfärg att måla ansiktet med.
 Det blev sådär, hade inte tillräckligt många hallonmattor så det räckte inte till hela håret åsså var det svårt å få till flätor av hallonmattorna. MMF:en ser inte rosa ut på bilden men den är ljusrosa så den blev bra att ha som ansiktsfärg. Åsså ska jag inte måla på så som jag gjorde idag till kalaset, fräknarna ska vara chokladknappar å ögon å så ska göras finare med andra färger.
Ska nog testa att göra hår med hallonsnören oxå, i annat fall blir det kanske färgade sp eller marsipan strimlor typ.
Har inte heller gjort nåt totteband. Men blir såklart mer avanserat till kalaset. Nu vet jag iaf att jag behärskar att göra en sånhär tårta.
Får så dåligt samvete att alltid skulla behöva fråga svägerskan (som är utbildad konditor) när jag vet att hon har fullt upp med en busig snart 3:åring å en busfis på 4 månader.

Ska nog göra en lilla gubben tårta oxå, med hemmagjord sp eller spackla med grädde. Får tsta det nån dag

tjipp å hej leverpastej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0